Uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon. Przestępcy podszywają się pod pracowników banków!

 

Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za Banku Spółdzielczego i proszą o instalację oprogramowania do zdalnego połączenia np. AnyDesk lub próbują wyłudzić dane osobowe.

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych w tym danych osobowych. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji.

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:

  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

skontaktuj się z bankiem w sytuacji gdy :

  • odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku
  • podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie
  • Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia)